אזהרה: המידע בעמוד ממכר. במידה ויש לך נטיה לרחפנים, אתה עלול לרכוש ולהתאהב את הפאנטום 4.

חברת DJI הסינית מובילה את תעשיית הרחפנים בשנים האחרונות.  פיתחה את הפאנטום והאינספייר ובמאמר נבין מה חידשו לנו במהדורת הפאנטום 4 מול הדגם הקודם?

אז מה חדש בקצרה?

פאנטום 3

פאנטום 3 PRO

רחפניסט פאנטום

פאנטום 4 הרחפן החדש

  • יכולות טיסה אוטונמית והימענות ממכשולים המאפשר יכולות צילום והטסה שלא היו עד כה. (הסבר בהמשך)
  • עיצוב - שומר על הקו העיצובי אבל הפאנטום 4  יותר אווירודינמי על מנת להפחית מהגרר ולשפר את ביצועי וזמן הטיסה, נראה יותר אלגנטי ומעט יותר שמן (בגלל הסוללה)
  • סוללה - הוספת סוללה גדולה יותר על מנת להאריך את משך זמן הטיסה (מקסימום 28 דקות ככל הנראה במהירות איטית עד כדי שהייה במקום. במהירות גבוהה יש ניצול מהיר יותר של הסוללה)
  • מצלמה - מיקום קדמי יותר של המצלמה (ככל הנראה כפיצוי על הגדלת הסוללה שנמצאת מאוחרי המצלמה - תמונות בהמשך הכתבה). למיקום החדש יתרון נוסף שמאפשר פחות הפרעה של הפרופלורים בזמן הצילום (שלזה עוזרת גם הנקודה הבאה..)
  • פרופלור ומנוע - המנוע מעט גבוה יותר מהדגם הקודם ולפרופלור יש מנגון התקנה והסרה חדש, המאפשר פשטות בהרכבה מהירות גבוהה יותר של הרחפן וצילום ללא הפרעת הפרופלור. 
  • פרופלור - מנגון הסרה והרכבה חדש 
  • מצפן כפול - על מנת לאפשר כיסוי נרחב יותר, המצפן החדש תומך במערכת הGPS הראשית שהיא של ארה"ב יחד עם המערכת של GLONASS (רוסיה) - סה"כ 36 לווינים.
  • מהירות - 72 קמ"ש מהירות מירבית, גדול ב 16 קמ"ש מפאנטום 3.
  • כבר ב 100 גרם מהפאנטום 3

בפאנטום 3 קיימות יכולות הטסה אוטומטיות אך ללא יכולת המנעות ממכשולים.

פאנטום 4 הרחפן החדש - סקירה מלאה 

אתגרים גדולים יש בתעשייה הרחפנים והמובילה DJI מציגה את החידושים שיעזור למטיסי הרחפנים החדשים, להגיע לתוצאות צילום והטסה שלא היו אפשריים עד עכשיו (לפחות בתיאוריה עד שנבחן בעצמינו 🙂

אחת מפריצות הדרך שאנחנו רואים במוצר החדש זה השילוב של מערכת ה Obstacle Sensing System - יכולת הימנעות ממכשולים אוטומטי בעזרת סנסורים (מצלמות) בקדמת ובתחתית הרחפן.

מודי טיסה חדשים

בשנה שעברה הציגו DJI מצבי טיסה חכמים: עקוב אחרי, מעקב לפי נקודות מוגדרות, צילום נקודות עניין. השנה מצטרפים בהשקה החדש מודי טיסה חדשים (שרלוונטים בעיקר בגלל היכולת להימנע ממכשולים):

  1. ActiveTrack - יכולת מעקב אוטומטי אחרי אובייקט (לדוגמא - רוכב אופנים) 
  2. TapFly - מצב טיסה חדש המאפשר להטיס דרך האפליקציה למיקום שהמפעיל בוחר על המסך.

Active track -  מעקב אוטומטי תוך המנעות ממכשולים

החידוש בדגם הנוכחי מבחינה פונקציואלית למשתמשים הוא היכולת לבחור אובייקט ולתת למצלמה לצלם בצורה אוטומטית תוך כדי טיסה אוטונמית והימנעות ממכשולים. 

במצב טיסה ActiveTrack, המפעיל מסמן את האובייקט שאחרי הוא רוצה לעקוב והרחפן שומר את אותו במרכז התמונה תוך כדי תנועה. חיישני הימנעות ממכשולים ייגרמו לו לעקוב להאט או לעצור במידת הצורך.

ההסבר של הטכנולוגיה על ידי DJI בסרטון הבא..בהמשך עוד יישומיים שיעניינו אתכם​

כלומר גם בדגמים הקודמים (וגם באינספייר) יש מודי טיסה מתקדמים אבל החידוש כאן היא היכולת של המצלמה לזהות את האובייקט שהמפעיל מעוניין לצלם, לעקוב אחריו תוך כדי תנועה וכל זאת תוך כדי שהוא נמנע ממכשולים (שזה אחד האתגרים הגדולים שהיו עד כה בתחום)

ביצע צילום ומעקב תוך כדי עקיפת המכשולים הופך את האתגר בצילום מורכב  לעניין פשוט יותר (לפחות כך החברה מבטיחה בסרטוני ההשקה של המוצר)​

בסרטון הזה תוכלו לראות דוגמא קצרה של אצנית שמשתמשת בפאנטום 4 לצילום עצמה תוך כדי ריצה. מעניין יהיה לראות יישום של אנשים אמיתיים (ולא כחלק מקידום המוצר כמו שקורה כאן) על מנת שנוכל ללמוד בצורה אמיתית את היכולות של הרחפן החדש.

עכשיו אחרי שהבנו שהרחפן הזה חכם מספיק כדי לעקוב ולהימנע ממכשולים אפשר לפתוח את המחשבה לאפשרויות חדשות בצילום עם הרחפנים בצורה אוטומטית ובטוחה.

TAp fly - להטיס דרך האפליקציה

מוד טיסה ב TapFly מאפשר לכם להטיס דרך המסך (המכשיר החכם שאיתו אתם עובדים). כלומר אתם מסמנים לרחפן לאן לטוס והוא עושה את זה תוך כדי שהוא חומק מכשולים. 

במצב טיסה זה אתם בעצם "מטיסים את המצלמה" והרחפן מגיב בהתאם.​

שימו לב לא להגזים ולתת לו לטוס רחוק מדי, אפשרויות אוטומטיות שכאלה יכולות לגרום לרחפן שלכם ללכת לאיבוד 🙂 ולכם נזק כלכלי מיותר. 

מוד ספורט - שיפורי מהירות

מהירות הטיסה יכולה להגיע עד ל72 קמ"ש וזאת הודות להרמת המנועים במעט שינוי הפרופלורים יצירת מבנה אוירודינמי יותר ועוד. להתרשמות נגנו את הסרטון הזה:

במצב זה המנעות התגשות ממכשולים אינה פעילה וזמן התגובה לעצירה עולה אז נדרש להטיס את המצב בזה ביתר זהירות.

חידושים נוספים

  • הגימבל שאחראי להחזיק ולייצב את המצלמה הוכנס לבטן של הרחפן כך שהוא לא גלוי כמו בדגמים הקודמים ובנוסף מחזיק את המצלמה עם שני מנועים.
  • שינוי קל בשלט המאפשר מצב טיסה S (ספורט) יחד עם לחצן "עצור" (pause) אשר גורם לרחפן לעצור באויר מכל מוד טיסה חכם שהייתם בו. (מיקום: ימין למעלה איפה שהיה כפתור ה PLAYBACK)
  • שיפור במערכת VPS) Vision Positioning System) - עובדת על 4 סנסורים על מנת להגדיל את ייצוב ודיוק הרחפן . עובדת עד גובה 10 מטרים (בפאטום 3 - עד 3 מטר בלבד)
  • שתי מערכות IMU ומצפנים המאפשרות יתירות במקרה של כשל.
  • פרופלורים חדשים המאפשרים הרכבה והסרה קלה - לחיצה ונעילה.
  • מנועים גבוהים יותר - את המנועים הרימו מעט והטענה שזה עוזר ליכולות הטיסה יחד עם פחות הפרעות של הפרופלורים למצלמה במהלך הטיסה.

ורגע לפני שאתם עוברים לכתבה אחרת, הנה סרטון מבית היוצר של Flite Test שעושים אחלה של ביקורות על כל מה שטס..

מה בקופסא?

​הרחפן מגיע בתוך תיק שמכיל מקום לרחפן לשלט ולמטען . התיק לא מחליף תיק גב אבל הוא מאפשר אחסון והובלה בטוחה.

מחיר בארה"ב - 1400 דולר.​